top of page
  • תמונת הסופר/תשיר ירדן

מזל טוב התארסתם


עכשיו אחרי שסיפרתם למשפחות, לחברים, וכמובן שיניתם סטטוס בפייס נותר ״רק״ לארגן את החתונה...

אז צריך לעשות רשימת מוזמנים, לבחור אולם, דיג׳יי, צלם, שמלה, חליפה, אטרקציות, עיצוב ועוד ועוד ועוד... 

מאיפה מתחילים?!?!!

אז ככה, מניסיוני כמלווה זוגות בדרך ליום הגדול, אני רואה איך הארגון יכול להפוך ל״תיק״ שיוצר לא מעט תסכולים ומוציא את כל הכיף מארגון האירוע.

זה לא חייב להיות ככה!

לאורך הזמן הצלחתי לראות את הסיבות העיקריות לכך ואני פה בשביל לעזור לכם להגיע לתהליך מוכנים ורגועים, ואפילו להינות ממנו.

בבלוג אנסה לאסוף לכם פה כמה שיותר טיפים שיארגנו לכם את הראש לקראת תכנון היום המיוחל.

הדבר הראשון שצריך לחשוב עליו לפני הכל הוא התקציב.

העניין שהכי מטריד זוגות צעירים בדרך לחתונה, ומוריד את ההנאה שבארגון הוא הכסף. זוג שמחליט להתחתן הוא בתחילת דרכו ומעולם לא הוציא סכומים של עשרות אלפי שקלים בבת אחת, ולרוב רועדת היד כשבאים לכתוב כל צ׳ק לטובת האירוע. כדי לבוא רגועים לכל כתיבת צ׳ק חשוב לבוא מחושבים ומודעים למחירי השוק. 





אז הנה שלושה שלבים לתכנון תקציב החתונה:

1. כמות מוזמנים- השלב ראשון הוא גיבוש רשימת המוזמנים. קודם כל תחליטו ביחד את גודל החתונה שתרצו- חתונה קטנה של 150-200 מוזמנים, חתונה בינונית של 250-300 מוזמנים, או שמא חתונה גדולה של 350 מוזמנים ומעלה. חשוב להבין שכמות המוזמנים משפיעה על מחיר החתונה- ככל שיש יותר מוזמנים כך מחיר המנה יורד ועלויות החתונה מצטמצמות.

אחרי שהחלטתם על גודל החתונה, תכינו רשימה ראשונית של המוזמנים שלכם. לאחר שסידרתם את זה, תגדירו לכל צד את מספר המוזמנים שלו, כך ההורים לא יתפזרו ויזמינו את הדוור, המוכרת מהמכולת או הגננת שלכם מגיל שלוש. 

עכשיו, אחרי שיש לכם רשימת מוזמנים מגובשת אפשר להתחיל לבנות מסגרת תקציב. 

2. מסגרת תקציב ראשונית- ממספר המוזמנים שגיבשתם ברשימה שלכם תורידו בין 25%-30% וזו תהיה כמות המוזמנים המינימאלית עליה תתחייבו מול האולם. למשל, אם ברשימה שלכם יש 300 מוזמנים, אתם תתחייבו על 200-220 מינימום.כדי לקבל את מסגרת תקציב ראשונית שלכם תכפילו את הכמות המינימאלית שיצאה לכם בממוצע של 300-350 ש״ח לאדם (ממוצע של סכום המתנה). למשל, 220*300= 66,000 ש״ח. 

3. הגבלת תקציב מקסימלי- עכשיו אחרי שיש סכום ראשוני, אתם צריכים לשבת ולהחליט על מסגרת התקציב המקסימלית שממנה לא תחרגו. חשוב מאוד שהסכום שאתם מחליטים להוסיף הוא סכום שלא ישאיר אתכם עם ״בור״ בחשבון בנק לאחר החתונה, אמנם האירוע הוא חשוב אבל בניית החיים המשותפים שלכם חשובה עוד יותר.

זהו, יש לכם מסגרת תקציב שאיתה תתנהלו והיא תלווה אתכם בתהליך קבלת ההחלטות, כך לא תתפזרו והכיס שלכם לא יתרוקן אחרי החתונה.


105 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Anchor 1
bottom of page