top of page
  • תמונת הסופר/תשיר ירדן

save the date

היוש,

אז איך מתקדמת בניית התקציב? מקווה שעזרתי לכם לעשות את הצעד הראשון ברוגע והנאה.

טוב, יש לכם מסגרת תקציב ואתם יודעים, פחות או יותר, את גודל החתונה.

מה הלאה?

היום אני אעזור לכם לבחור אולם מושלם שיתאים לכם כמו כפפה ליד!

כמו שאני אוהבת לעשות, אסדר לכם את זה בכמה שלבים פשוטים:


בחירת תאריכים פוטנציאלים- קודם כל, אתחיל ואומר שתאריך הוא מרכיב מאוד משמעותי אשר משפיע רבות על מחיר המנה לכן ככל שתהיו יותר גמישים בבחירת התאריך תוכלו להינות מהצעות אטרקטיביות ביותר. דבר ראשון, תבדקו ״אילוצי מערכת״ של המשפחה והחברים- אורחים מחו״ל שצריכים להגיע, חתונות של חברים אחרים, נסיעות מתוכננות או כל דבר אחר שיכול להשפיע על בחירת התאריך. אחרי שבדקתם את זה, תשבו רק שניכם לבד ותחליטו מה ההעדפה שלכם- קיץ/חורף, תחילת/אמצע/סוף שבוע, חתונה צהריים או ערב. חשוב להבין שזה עניין של פופלאריות- ככל שהתאריך יותר מבוקש כך מחירו יהיה גבוה יותר. אז איך יודעים מה הכי פופלארי? דבר ראשון, יום חמישי (לא משנה מתי במהלך השנה) יהיה יותר יקר משאר ימות השבוע מהסיבה הפשוטה שיש את הרושם שבגלל שהחתונה ביום חמישי אז אנשים ישארו יותר זמן באירוע בגלל שלרובם יום שישי הוא לא יום עבודה. אז בואו אני אגלה לכם סוד- אנשים שאוהבים אתכם ובאים לשמוח איתכם, ישארו עד מאוחר גם אם יש למחרת יום עבודה… ובינינו, אלה שילכו מוקדם באמצע שבוע ילכו מוקדם גם בחמישי, אז תבדקו עם עצמכם אם על כך שהחתונה ביום חמישי תשלמו יותר על אותו מוצר בדיוק. אותו כנ״ל על חודשים בשנה, אמנם פה יש את מזג האויר שמשפיע אבל היום ניתן לעשות חתונות חורף מהממות ומיוחדות בזכות העובדה שהן בחורף במחיר הרבה יותר אטרקטיבי. דבר אחרון שיכול להשפיע על המחיר הוא טווח הזמן שלפני החתונה- רוב הזוגות יעדיפו לסגור לפחות שלושה חודשים לפני כי יש את התחושה שארגון החתונה מסובך ולוקח מלא זמן, אז הנה אני אגלה לכם עוד סוד (אני ממש חושפת את כל הסודות שלי היום (: ), הארגון יכול להיעשות גם בשבועיים ובחודש, הכל תלוי במהירות קבלת ההחלטות שלכם. ארגון קצר וממוקד יותר יכול לחסוך לכם לא מעט כסף מכיוון שבדרך כלל חתונה של הרגע האחרון סוגרת פינה לאולמות שלא הצליחו לסגור את התאריך. זה כמו בשוק ביום שישי אחר הצהריים- מורידים מחירים כדי למכור את הסחורה האחרונה שנשארה, אמנם להרוויח פחות אבל עדיין להרוויח.


בחירת איזור גיאוגרפי- פשוטו כמשמעו, בדקו פחות או יותר מאיפה רוב האורחים מגיעים ותמצאו מקום טוב באמצע. גם להחלטה הזו יש השפעה על המחיר אבל זה לא גורף. בעקרון, חתונות בתל אביב יהיו יותר יקרות מחתונות מחוצה לה (שוב אני מדגישה שזה לא חד משמעי) מכיוון שבדרך כלל תל אביב היא האמצע הכי נוח לכולם.


שיטוט באינטרנט ובחירת סגנון אירוע- אחרי שהחלטתם על האיזור, תתחילו לעשות את הסינון הראשוני על ידי שיטוט ברשת והתרשמות מהסגנון של המקומות שבאיזור הנבחר. מתוך ההתרשמות הראשונית הזו, בחרו 3-4 מקומות שהכי התחברתם אליהם מהמידע שקיבלתם עליהם (תמונות, המלצות וכו׳). רצוי לא להתפזר ולבחור יותר מחמישה מקומות, זה סתם מקשה על קבלת ההחלטות ויוצר הרבה בלבול.


שיחות טלפון לבירורים- אחרי שהתבייתתם על מספר מקומות, תתחילו לעשות טלפונים לבירורים- איזה בירורים אתם שואלים? אז ככה, האם המקום מתאים לכמות המוזמנים שלכם, האם התאריך או טווח התאריכים שבחרתם פנויים במקום, ומתי אפשר לקבוע פגישה לראות את המקום ולקבל את כל שאר המידע הנחוץ.


השלב האחרון והמכריע- בחירת המקום וסגירת תאריך לחתונה- אחרי הפגישות וכל הבירורים תעשו לכם רשימה של היתרונות והחסרונות שמצאתם בכל אחד מהם- וכך תגיעו לבחירה הכי מתאימה לכם מכל הבחינות (תאריכים, איזור, סגנון ומחיר).


שני טיפים חשובים לפני שאני מסיימת-

חשוב מאוד שאחד הפרמטרים שלכם לבחירת המקום יהיה החיבור שלכם לאנשים של המקום. בסופו של דבר הם אלה שילוו אתכם ואתם צריכים להרגיש בנוח לפנות אליהם לכל שאלה או בקשה שיש לכם (זה נכון גם להמשך בבחירת הספקים- פוסט הבא (: ).


צריך לזכור שלאורך הדרך צריך לעשות סדרי עדיפויות וכך יהיה לכם יותר קל אם תצטרכו להתפשר על מרכיב מסוים. למשל, חשוב לכם תאריך מסוים יותר מאשר איזור מסוים אז יכול להיות שבשביל התאריך תצטרכו להתפשר על האיזור.


זהו להיום, מקווה שהצלחתי להקל עוד קצת על התהליך,

הכי חשוב שתהנו!

יום מקסים :)

שיר.

95 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Anchor 1
bottom of page